hermankusters.reismee.nl

Tot slot....

Beste volgers,

Zoals belooft hierbij een korte terugblik op de fietstocht naar Santiago de Compostella. Na een wat stroef begin v.w.b. het maken van de dagelijkse reisblog lukte dat na een paar dagen goed.
Laten we het erop houden dat alle begin moeilijk is...
In een prima stemming vertrokken we op 5 juni naar het zuiden. De weergoden waren ons erg goed gezind. We hebben erg weinig regen gehad tijdens het fietsen. De zondagmorgen langs de Loire en de laatste zondag toen we naar Santiago de Compostella fietsten. Er waren ook dagen bij dat het behoorlijk warm was ( 35+), maar wanneer is het nou goed fietsweer? Ook de wind, die we meestal wat tegen hadden, was zeker niet storend. Ik heb in 2011 wel anders meegemaakt tijdens mijn eerste tocht naar Santiago de Compostella.
Wat ook echt anders was was het fietsen met z'n drieën ( was gewend om alleen te fietsen). Je moet rekening houden met je beide companen en dat viel soms wat tegen. Dat geldt overigens voor alle drie. En op een enkel incident na ging alles in pais en vree.
Het heeft ook veel voordelen. Zoals het stimuleren als het effe tegen zit; altijd aanspraak; gezelligheid. Na mijn gevoel hebben we veel te weinig onderweg gezien en was de focus te veel gericht op het fietsen. We zijn meerdere keren over de ( fysieke ) limiet gegaan. Mijn voordeel was dat ik tijdens mijn eerste tocht wel veel heb gezien maar dan nog had ik veel vaker van de fiets gewild.
Na mijn ziekte was deze tocht een test om er achter te komen hoe mijn lijf zich zou houden bij zo'n zware inspanning. Ik heb de eerste 3 weken veel te weinig geslapen maar wel voldoende gerust. Ik had veel te veel energie en dat verbaasde mij in hoge mate. Ik had verwacht dat ik kapot zou zijn na de dagelijkse inspanning. In tegendeel ....Moest ik in 2011 bij sommige cols nog stukjes lopen; nu kwam ik fietsend boven terwijl ik 7 jaar ouder ben en ziek ben geweest. Geeft de stamceltransplantatie dan zoveel meer energie? Of had ik in 2011 al iets onder de leden? Vragen die ik aan mijn oncoloog/hematoloog zal gaan stellen.
Ik voel me in ieder geval prima en dat is wat telt!! Carpe diem.

Tot slot het eindbedrag: het is € 2427,00. tgv Matchis Nederlands centrum voor stamceldonoren .


Dank aan allen die mij, op wat van manier dan ook, hebben gesteund.
Speciale dank aan mijn hoofdsponsor Vera zonwering Venray.

Herman Kusters
Lamersveld 6
5801 HD Venray









Reacties

Reacties

Ow “schonne dochter”

Herman..... GEWELDIG wat een prestatie. Hier mag je apetrots op zijn en zijn wij allemaal natuurlijk ook!!!??
Jij hebt dit maar weer gedaan, respect hiervoor ???

Ymke

Herman....wat mag je trots zijn op jezelf!! En natuurlijk ook voor je 2 fietsmaatjes.
Ik ben in ieder geval rete trots op je! #daardrinkenwijeenwijntjeop

Michel en Els van Lier

Hallo Herman,
Inderdaad, je mag heel trots zijn op jezelf. Petje af en een mooi bedrag bij elkaar gefietst. Laat het jullie goed gaan. heel veel groeten ook aan Aggie van Ons.

Piet

Om eerlijk te zijn, was ik ook verbaasd over je conditie, Herman! Vooral, omdat je zo slecht sliep en dat de focus teveel op het fietsen lag, ook daar heb je gelijk in, alhoewel ik als cultuurbarbaar, dat eigenlijk niet zo erg vond en ook ik was gewend om alleen te fietsen, zoals je wel gemerkt zult hebben, moest ik daar ook erg aan wennen, om met zijn drieën te fietsen. Achteraf heb ik het een geweldige tocht gevonden en ben blij dat ik je heb leren kennen. Na de vakantie gaan we samen nog eens genieten van een lekker glas wijn om nog eens na te genieten van onze tocht. als we terug zijn maken we een afspraak. Tot dan! groetjes Piet

Janny

Herman,you did it! Het moet een je goed gevoel geven dat je dit hebt kunnen doen en je laat ook zien hoe belangrijk stamceldonatie is. Mooi bedrag heb je voor dit doel bij elkaar gefietst. Je kunt trots zijn op jezelf. En natuurlijk ook je mede fietsers. Op naar de volgende uitdaging ;-) Fijne zomer verder en we zien je wel weer een keer.

Piet en riet Versleijen.

Herman gefeliciteerd met het doel wat je bereikt hebt.
Wat een doorzetter,
Hopen dat je dit veel moed, kracht en vreugde geeft in je verdere leven.
Het ga je goed.

Groetjes piet en riet Versleijen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!