hermankusters.reismee.nl

De laatste zware etappe.

Dag 27. Samos naar Portos.

We hebben vanavond in de keuken van het pension een Knorr-maaltijd gemaakt. Pasta Carbanade met brood en toetje na. Goed te doen voor een keer...Het heeft de hele avond en nacht geregend. Gelukkig dat we gekozen hebben voor een pension. Lekker bed en alles droog. Na het ontbijt in stromende regen de fiets op. Het zou weer een dag worden van klimmen en dalen maar nu in de regen. En dat is een nieuwe ervaring want we hebben tijdens het fietsen nog maar 1 keer regen gehad. Een zondagmorgen langs de Loire.
In Sarria was onze 1e stop voor een kopje koffie. Sarria uit was makkelijk maar de eerste 10 kilometers waren zwaar. Een steigingpercentage van 7-8%. Na Portomarin kregen we een 12 kilometerlange klim waarvan 1 kilometer van 10%. In Gonzar hebben we heerlijk warm gegeten. Frites, 2 gebakken eieren, vlees en knakworst. Heerlijk !!!!!
Toen we daar zaten hield het op met regenen. Wat een geluk. Je zweet je kapot in je regenkleding. Het fietst zich in ieder geval veel prettiger.
Na een lange boerenweg kwamen we aan in de alberque ( refuge ) A Paso de Formiga in Portos die wij gisteren hadden besproken. Bij dit weer is het een must om te reserveren. We doen dit voor morgen weer.
We zitten in een klein dalletje waar we geen Internet hebben. Dus ga ik straks naar boven om dit bericht te verzenden. Nu regent het weer pijpenstelen dus even geduld.
We gaan vanavond voetbal kijken en eten hier wat. Hopenlijk kunnen we goed slapen want het is een kamer voor 7 personen en alle bedden zijn bezet.
Nog 80 kilometer naar Santiago de Compostella voor zondag en maandag.

Samos - Portos 56 km.

piet en riet versleijen

Herman, het gezegde de laatste loodjes wegen het zwaarst,is niet voor jou bedoeld.
Die heb je al gehad denk ik.
We duimen voor je.SUCCES.

Gerrit en Jo Voermans

Geweldig dat je zover gekomen bent
de aanhouder wint, jij bent zo iemand
veel succes nog, voor het laatste stukje
gr Gerrit en Jo