hermankusters.reismee.nl

Kort maar krachtig

Dag 16. St.Palais naar St.Jean-Pied-de Port.

We hebben goed geslapen in het Franciscanenklooster. We hebben in de keuken aan een grote tafel fijne contacten gehad met Fransen en Engelsen. Een goed glaasje mocht uiteraard niet ontbreken. Tegen tienen ging iedereen naar bed. Om goed 7 uur werd het ontbijt geserveerd. Tegen achten zaten we op de fiets. Het waren 35 zware kilometers maar om half 12 kwamen we aan op de camping. Tentje weer opzetten en in orde maken. Het is nog steeds bewolkt maar toch wel zo'n 25 graden. We hebben al een plat de jour gehad en inkopen gedaan voor vanavond en morgenochtend. Het is redelijk druk op de camping. Ook in St. Jean is het druk. Het is het Valkenburg van deze streek. Overigens is het een mooi stadje.

St. Palais - St. Jean - Pied de Port 35 km.

Roland

Haha, te voet is dat stuk minder zwaar! Doe ze de groeten op de camping Plaza Berri. Saint Jean is altijd druk (behalve in de winter). Er vertrekken per jaar 75.000 pelgrims vanuit St. Jean naar Santiago en deel dat maar eens door 200. Succes morgen voor de klimrit naar Roncevalles. Slapen jullie in het klooster daar? Dan moet je echt naar de mis van 18.30 uur; hele belevenis!