hermankusters.reismee.nl

Dagje tussen de korenvelden

Dag 8. Chatellerault naar Chateau - Garnier.

Ik heb vandaag geen Internet dus vandaag geen bericht.

Op de stadscamping was het goed toeven. Alles was netjes en we hadden een bank met tafel. We hebben zelf wat eten gekookt. Om 22.00 uur kropen we in de zak. Het enige minpuntje was dat er regelmatig een trein langskwam.
Voor half 8 zaten we op de fiets. Het was droog en wein8ig wind. Gelukkig lieten we de stad snel achter ons. In Dissay stond een prachtig kasteel. We hebben daar koffie gedronken met een broodje. We zijn daar afgeweken van de hoofdroute omdat die door Poitiers liep. Wellicht wat om maar geen drukte. We zijn wel 20 heuvels op en af gefietst. Dat maakte het wel een beetje zwaar. Bovendien waaide er een lichte tegenwind. De temperatuur was prima. We hebben het de hele dag droog gehouden. Ook hier weer fietsen door kilometers graanvelden. Zover het oog reikt.
De dorpjes zijn ook hier uitgestorven maar minder als Noord Frankrijk. Het oogt wat meer welvarend. Nu zitten we op een air-naturel aan een meertje. Grasveldje, gebouwtje met 2 wc's en 1 douche. Het kost € 2,50 pp/pn. We zijn de eerste gasten dit jaar. Er is zojuist nog een electrisch-fietsend echtpaar uit Nederland gearriveerd. Zo dadelijk gaan we weer koken.

Charellerault - Chateau - Garnier 85 km.

Mariette

Mooi geschreven Herman , leuk om jullie zo te volgen , bel wel elke dag met sib maar ook mooi om het van de andere kant te horen!
Goede trip weer verder !!

Roos en Angela

Hallo heren. Leuk om jullie zo te volgen, pijn aan de bips en de heuvels op en af rijden zijn herkenbaar! Hopelijk hebben jullie straks wind mee in les landes. Dat scheelt weer energie. Succes verder en vooral veel fietsplezier!

Meinke

Leuk om weer wat te horen.het is denk ik ook goed om een dag wat minder kilometers te fietsen en wat langer te genieten op een leuke camping.veel fiets plezier en hopelijk veel wind in de rug.??‍♂️