hermankusters.reismee.nl

Donkere wolken

Dag 7. Veigne naar Chatellerault.

Vannacht heeft het werkelijk gehoosd. Onze tentjes stonden goed maar er waren campers en caravans die vast kwamen te zitten in de drassige bodem. Die kwamen zonder hulp niet van hun plek...In stromende regen hebben we ontbeten en de spullen ingepakt ( onder een luifel ). We zijn naar de plaatselijke Tabac ( dorpscafe ) gefietst en hebben ons opgewarmd. Om half 9 fietsten we aan en het stopte met regenen. De luchten boven het franse land verspelden echter weinig goeds. We hadden het geluk dat telkens de regen al voorbij was. We hebben de hele weg de harde wind van voren gehad maar met wat spetters zijn we er goed doorheen gerold. Het is vandaag geen dag geweest van iets bekijken. Alles was zeiknat.
De route " liep " niet echt vandaag. De aanleg van de TGV-spoorbaan zorgde voor enig oponthoud. In Ste. Maure-de-Touraine hebben we geluncht in de plaatselijke Tabac.
We zijn nog een stel uit Oisterwijk tegengekomen die waren op weg naar huis. Zij fietsten van Malaga-Santiago de Compostella-Oisterwijk. Na wat gezoek in de stad hebben we de camping gevonden. Nu hangt alles te drogen. Het is 23 graden en het waait stevig.

Veigne - Chatellerault 75 km.

Mia

Met veel wind droogt alles weer lekker

Fieke

Aaaah pap, een wijs oud man zei ooit: De regen die gevallen is zal niet nog een keer vallen...... ?

Ondanks de vertraging en het zeik-weer hebben jullie wel weer 75 km in "het zaal" zitten.
Als jullie zo doorgaan zijn jullie eind juni al terug ? Superknap!!!

Ada

Geweldig toch heren! jullie gaan er toch maar voor en de regen heeft alles wel opgefrist, moet je maar denken! Na regen komt zonneschijn! geniet maar lekker, fijn dat je nu wel elke keer wat geplaatst krijgt, Herman. hartelijke groet uit landgraaf

Nol Houwen

Herman, ik heb heel veel respect voor jou en je kompanen.Je moet het maar even doen om onder die weersomstandigheden zo'n prestatie neer te zetten. Petje af!!!
Maar na regen komt meestal zonneschijn en daar reken je dan maar op Ik blijf je berichten volgen.
Succes en behouden vaart.