hermankusters.reismee.nl

Het einddoel bereikt: Santiago de Compostella

Dag 28. Portos naar Santiago de Compostella.

We hebben vannacht goed geslapen ondanks dat we met 7 mensen op een kamer lagen. Er lag een echtpaar uit Colorado en een moeder en zoontje uit Barcelona. Na het ontbijt fietsten we in de mist de heuvels weer in. Het was minder zwaar maar toch nog vele klimmen. We besloten om af te wijken van de route. Omdat het zondag was hebben we de grote weg genomen omdat er weinig verkeer was. Dus konden we een aantal kilometers afsnijden.
De planning was om door te fietsen tot zo'n 33 kilometer voor Santiago de Compostella. Dat laatste stuk stond voor maandag op de rol. Na een paar koffiestops waren we rond de middag al in Salceda. Daar waar we zouden overnachten. We besloten verder te fietsen tot Santiago de Compostella. Inmiddels was het hard gaan regenen. We hebben behoorlijk veel water over ons heen gehad. Op het einde van de grote weg werden we letterlijk het bos ingestuurd. We fietsten samen met de wandelaars. De laatste 15 kilometer waren weer zwaar. Letterlijk de laatste loodjes....We fietsten naar de Kathedraal en wie komen we tegen? Hans en Jorrit
Spee uit Oirlo. Jorrit is de laatste week met Hans meegefietst. Ook zij hebben het een ontzettend fijne tocht gevonden. Nu zitten we in hetzelfde hotel in Santiago.
Het Eurostars Araguaney hotel. Wij zitten hier voor 2 nachten in een tripleroom. Wel wat decadent maar dat mag als afsluiter wel. We gaan zometeen wat eten en naar het pelgrimsbureau.
Hier halen we het welverdiende compostelaat op.

Portos - Santiago de Compostella 85 km.

De komende dagen blijf ik deze blog vullen.

Rozé en Loes

???? Super! Jullie doel behaald. Geniet nog even daar.

Os 10

Proficiat mannen geweldig woensdag thuis en dan na genieten. Thuis zullen ze ook wel weer blij zijn dat alles goed is verlopen.
Herman we komen een keertje er eentje op drinken.

Marijn

Grootse complimenten jongens.
Petje af voor deze prestatie.
Rustig aan komende dagen en pap, tot woensdag.

Os 10

Herman os 10 is wat vergeten Mike Teunissen is 5 de geworden met Nederlands kampioenschap. Ook dat is geweldig.

Janny

Herman en vrienden, proficiat met het behalen van jullie einddoel, knappe prestatie en dit kun je van je bucketlist (als je die al hebt) strepen. Nu je compostella halen en lekker uitrusten voor jullie aan de terugreis beginnen. We zien je binnenkort vast wel een keer. Hopelijk heb jullie een mooi bedrag bij elkaar gefietst voor het goede doel. Groetjes Janny

Ymke

Gefeliciteerd!! Jullie doel is bereikt! En hoe!
Om trots op te zijn.
Geniet nu van jullie welverdiende rust!

Agnes en Math.

Herman en mede fietsers.
Proficiat met het behalen van de eindstreep.
Dit moet toch wel een bijzonder goed gevoel geven,zoveel kilometers, en dat zonder noemenswaardige problemen op deze lange reis gehad te hebben.
Dit zegt veel van jullie als persoon maar ook over het uithoudingsvermogen waarover jullie beschikken.
Knap werk. Geniet er van.
Tot ziens ,en maandag nog een fijne reis naar huis. Agnes en Math.

Ger Geerets

Een heel dikke PROFICIAT voor jullie 3-en.
Elke dag las ik je verhaal en zocht dit weer op met google-maps. Vanaf St-Jean heb ik met jullie meegereden op dezelfde route als ik fietste in 2012.
Prachtig. En .... Herman, na jouw ziekte een hele mooie prestatie om dit opnieuw te doen.
Het wierooksvat zou dit jaar wegens renovatie van de kathedraal niet gezwaaid worden, maar in Santiago kunnen altijd uitzonderingen worden gemaakt.
Drink er een mooie blonde welverdiende pint op. Proost !
Nog een paar mooie dagen in Santiago en dan een goede reis naar huis.

Riek

Jullie hebben jullie doel bereikt
Herman een hele prestatie van je, na alles wat je van te voren hebt meegemaakt ( je ziekte).
Petje af.
Feliciteer Hans en Jorrit ook maar.
Jullie zijn allemaal TOPPERS

Math.

Sorry Herman niet maandag maar woensdag naar huis.

michel en els

Ha Herman en friends,
Proficiat hiermee en blijf genieten van deze prestatie.
Groeten uit Blitterswijck

Nol Houwen

Gefeliciteerd met het behalen van jullie doel. Grote waardering voor deze prestatie van jullie 3en! Klasse. Geniet van de komende rustdagen en een veilige reis naar huis!

Mia

Super Herman en mannen.
Heb genoten van jullie fietstocht verhalen.
Fijn Herman dat je het hebt kunnen volbrengen.Schouderklopje voor jezelf.
Groetjes Mia

Marianne

Hartstikke goed van jullie. Speciaal voor Herman veel respect: diepe diepe buiging!! Fijn dat hij binnenkort weer thuis is Aggie ?.

Margot

Super! geweldig gedaan. Geniet nog een paar dagen. Tot binnenkort :)

Christine

Top p, geweldig Herman, petje af!

Mariette

Super prestatie Herman ! Wat moet dat nu een fijn gevoel zijn om even uit te rusten en vooral niet weer op de fiets te hoeven klimmen !
Geniet nog van deze twee dagen en tot woensdag in Eindhoven op de luchthaven !
Nogmaals Chapeau !!!!