hermankusters.reismee.nl

Tocht over de cols.

Dag 26. Trabadelo naar Samos.

Na het schrijven van het verhaal van gisteren sloeg het weer plotseling om. De camping- eigenaar bood ons een huisje aan. Wij alles weer ingepakt en verhuisd. We hebben wat eten bijelkaar gezocht en toch nog lekker gegeten. In het huisje stonden 3 stapelbedden en verder niets. Het heeft de hele avond en nacht geregend. Na het onbijt vertrokken we om half 8. We zaten op 580 meter. Meteen klimmen ruim 31 km aan een stuk er zat geen plat stuk tussen. Er zaten behoorlijk steile stukken tussen van 9%. In Puerto Pedrafita hebben we wat gegeten en gedronken. Vandaar richting Samos. Hier werd het echt zwaar. De Cebreiro 1300 meter, Alto San Roquefort 1270 meter, de Alto do Poio 1335 meter. Op de laatste col hebben we wat gegeten en gedronken. En toen naar beneden. Ruim 12 km dalen naar Triacastela 665 meter. Dus zo'n kleine 700 meter. Topsnelheden van ruim 60 km per uur...
We zitten nu in Samos in een pension. Een 1 - en een 2 persoonskamer. Erg knus en altijd beter dan in de plaatselijke refuge met ruim 40 bedden in een zaal. Het pension ligt in het dorp langs een snelstromend riviertje. Hier zit ik dit te schrijven. We koken vanavond zelf omdat we gebruik mogen maken van de keuken.
Het was een erg zware fietsdag met mooi ( fiets ) weer maar straks zijn we deze inspanning weer vergeten. Ik moet nu naar binnen want het begint te onweren en regenen.

Trabadelo - Samos   56 km.

Fieke

Het was een zware fietsdag schrijf je.
Maar het zit erop!! ?
En alweer een hoop km's dichterbij het eindpunt.
Smakelijk eten voor straks!
Heeeel veel liefs xxxx

Janny

Wat fijn dat je vanmorgen geen natte spullen in hoefde te pakken dan ga je in elk geval beter uitgerust op pad. Jullie hebben de benen idd flink moeten laten werken en petje af dat het weer gelukt is.
Hopelijk kunnen jullie morgen met droog weer starten (hier is het overigens benauwd warm en het wil maar niet gaan regenen) Veel plezier verder.

Groetjes Janny

Mariette

Goh het einde komt in zicht , jullie zullen gisteren wel afgepeigerd zijn geweest , en fijn geen natte tenten !!

Ada

wat een rustig avondje zullen jullie hebben. geen lastige vrouwen, die zo nodig nog wat willen weten.
lieve mannen, we zijn apetrots op jullie en die 2 laatste dagen fietsen wordt een makkie.
ga ervoor!!!!!!! liefs en tot snel