hermankusters.reismee.nl

Het laatste traject: Galicia.

Dag 25. Molinaseca naar Trabadelo.

We hadden een prachtig hotel aan een riviertje en parkje. Er waren diverse terrasjes en de kinderen van het dorp vermaakten zich prima in het riviertje. We hebben dan ook hier heerlijk genoten van ons pelgrimsmenu. Je had een waar vakantiegevoel.
De komende dagen fietsen we zo rond de 50 km per dag. Vanmorgen begonnen we met pech aan de fiets van Sib. Er onbrak een schroef aan de drager. We hebben dit professorisch gemaakt. Na het ontbijt vertrokken we richting Ponferrado. Het was weer gelijk klimmen en dalen. We zijn langs de Tempeliersburcht in Ponferrado gefietst en het was imposant.
Onderweg heeft een Spaanse fietsenmaker de fiets goed gemaakt. Het blijft voor ons toch steeds een crime om de stad uit te gaan. Ook nu dus weer..... in Villafranca del Bierzo hebben we geluncht en inkopen gedaan voor vanavond. We weten niets van de camping. Dus we koken zelf. Om 2 uur kwamen we op de camping in Trabadelo. Het is een ware groene camping midden in de natuur langs een beek. Geweldig vredig. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot een dikke 30 graden. In de schaduw rustend is het echter goed vol te houden.
Ik voel me als een God in Spanje.

Molinaseca - Trabadelo 47 km.

Reacties

Reacties

Ada

Volgens mij vergis je je Herman, want dat kan alleen in Frankrijk!!
geweldig zoals jullie gaan, dat komt helemaal goed.
groetjes en op voor de laatste kilometers.

Twan

Via dit medium is al vaak de loftrompet gestoken en terecht Herman!
Tot op heden enigszins onderbelicht gebleven is de rol van je grote steun en toeverlaat op de achtergrond, rots in de branding, Agnes Kusters-van den Wijngaard (Aggie voor intimi).
Haar nimmer aflatende inzet en enthousiasme heeft mijns inziens mede bijgedragen aan dit geweldige resulaat! Het weerzien dadelijk zal zijn weerga niet kennen!
Herman….bijna thuis!

Groetjes, ow jongste zwoager

Harry Voermans

Herman,
ik heb diepe bewondering voor jou dat je dit alsnog kan meemaken na zo'n lange lijdensweg
veel succes nog en ook aan je medefietsers
we zien elkaar weer aan de biljarttafel denk ik
groeten
Harry en Trees

michel en els

Ha Herman,
Nou snap ik dat jullie zo goed gaan met fietsen. behalve dat jullie bikkels zijn weten jullie ook dat elke dag als jullie bij de rustplek zijn , heerlijk eten, wijntje/biertje en relaxen op jullie wacht. Veel plezier.
groetjes, michel en els

Ymke

Jullie gaan super!!
Heb “ons momentje” op de verjaardag vorige week wel gemist....maar als ik dit lees, maakt dat alles goed. Je (jullie) geniet! Blijf dit doen, kanjers!

Ton

Daar waar vele 't al 'n hele tour vinden om in Kevelaer 'n kaarsje te gaan aansteken, fietsen jullie met volle bepakking zo'n 2000km de andere kant op om 'n eerder gedane belofte in te lossen!
Beste Herman, ik had zeer m'n twijfels toen ik van jullie plan hoorde en zeker over de tijd die jullie hiervoor nodig dachten te hebben!
Uit je verslagen lees ik dat je vooral geniet van alles wat deze reis je bied,
en dat je al die kilometers, hoogte meters en het vele afzien wel met steun van 't thuisfront maar zonder veel woorden, gewoon op de koop toeneemt.
Dit is pas karakter en daarvoor heel respect mannen!
Geniet nog van de laatste dagen en vooral straks bij 't einddoel van deze voor jullie onvergetelijke reis!
Nogmaals mijn compimenten en heel veel respect!

Inca

Heb ik toch steeds op dat kaartje gekeken naast je verhaal Herman, en ik dacht dat gaat toch langzaam, maar jullie zijn er bijna !!! Kan hoor.
Het is bloedheet in het Noorden van Europa. Ik hoop dat het te doen is voor jullie.
Nog heel veel plezier deze laatste dagen !

Jopie

Wat fijn om elke keer je verhaal te lezen,en dat het zo goed is gegaan,want ik had wel van Ada alles gehoord over jouw gezondheid,maar ik ken ook de rug van m,n zwager,die van mij is slecht,maar ik zou hem niet willen ruilen met die van hem,succes met de laatste kilometers,,en als jullie er zijn .zal ik voor 1x een rode wijn drinken(Piet)ik heb liever een droge witte of een pilsje,groetjes Jopie.

Wiel

Een paar maanden geleden kwam ik je tegen op de markt in Venray. We hadden elkaar lang niet meer gezien sinds de tijd dat we samen voetbalden. Je vertelde niets over wat je allemaal was overkomen en wat je zou gaan doen richting Santiago. Ik mag je nu wel vertellen, ouwe rakker, RESPECT !
Geniet van alles en heb nog een paar mooie welverdiende dagen in Santiago. Probeer daar een dienst bij te wonen in de kathedraal. Het wierookvat hangt je al bijna boven het hoofd. Groetjes,Wiel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!