hermankusters.reismee.nl

Naar de Cruz de Ferro

Dag 24. Villar de Mazarife naar Molinaseca.

We hebben gisteren heerlijk gegeten in de refuge. Een heerlijke aangeklede salade, gebakken aardappelen in kerriesaus en vis. Dit alles vergezeld met een witte wijn ( sorry IKKE ).
Ook vandaag geen culturele omschrijving van onze dag...
We vertrokken om half 8 en begonnenmet een grofgrindpad van 10 km. Veel gehobbeld maar als doorleefde pelgrims geen probleem. Koffie bij de historische brug in Hospital de Orbigo. Dan verder naar Astorga waar we wat aten en dronken. De kathedraal en het voormalige bisschoppelijk paleis wat door Antoni Gaudi werd ontworpen waren erg mooi.
We verlieten Astorga voor de koninginnenrit van de Camino. De Cruz de Ferro op 1504 meter.
Rond half 12 waren we in Rabanal. Dit ligt op 1150 meter. Ik had de pijp leeg maar na wat rust, drinken en eten besloten we verder te gaan. Het werden zware kilometers. Gelukkig viel de temperatuur mee ( 20 gr ). Sib had wat steentjes meegenomen van zijn dierbaren. Vooral het steentje van zijn overleden vrouw was bijzonder. Het is een gebruik om een steentje te leggen bij de Cruz de Ferro ( symbolisch het afleggen van een last ) Na een korte pauze kon de afdaling naar Molinaseca beginnen. We starten op 1504 meter en we zouden afdalen naar 590 meter. In 19 km ruim 900 meter dalen. Het was erg bochtig en het wegdek was hobbelig. Ik durfde ( gelukkig ) niet harder dan 50 km. Nu zitten we in een hostel El Palasio in Molinaseca. Een 3 persoonskamer met alles erop en eraan. We laten het ons goed gaan. Ik zit hier in het restaurant dit verhaal te schrijven over een prachtige dag. Wij gaan bijna naar huis maar Duitsland gaat nu al......

Villar de Mazarife - Molinaseca 87 km.

Reacties

Reacties

Os 10

Vandaag als eerste een berichtje, geweldig mannen wat jullie laten zien. Ben elke dag weer nieuwsgierig wat er te lezen valt. Ben zo trots op jullie maar vooral op mijn broer(tje).
Groetjes os 10 en Jan?????

Mariette

Mooi geschreven weer Herman , jij hebt ook het filmpje gemaakt waar Sib de steentjes heeft neeegelegd hè ? Vond ik ontroerend , was ook een steentje bij van mijn overleden zoon , bijzonder dat mijn nieuwe liefde dit steentje daar voor hem heeft neergelegd !
Ben trots op jullie ! Geweldige prestatie weer vandaag ! Groet Mariëtte

Margot

Mooi gebaar om steentjes neer te leggen. Er zitten inmiddels al heef veel zware km op. Respect voor jullie prestatie en succes met het vervolg.
Groetjes, Margot

Nol

Ik vind dat jullie alledrie een mooi' ijzeren kruis' met een gouden randje verdiend hebben. Echt heel veel waardering voor de prestaties die jullie leveren
Ik blijf jullie volgen, dus doorgaan tot het gaatje.
Met vele groeten Nol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!