hermankusters.reismee.nl

Een lange rit op hoog nivo ( 900 meter)

Dag 23. Carrion de los Condes naarVilla de Mazarife.

Onze fietsenzijn gemaakt. We hebben in het dorp een beetje gegeten ( een soort koolrabi met hete saus ). Verrukkelijk! !
We lagen weer op tijd in bed. Het was nog zo'n 28 graden maar er zaten erg veel muggen.
We hebben goed geslapen op een erg rustige camping. Om 7 uur hebben we ontbeten in het dorp. Om half 8 fietsten we aan. Het zou nagenoeg een vlakke rit worden. We wisten ook dat er geen campings waren op een redelijke afstand. We fietsten in eerste instantie naar
Mansilla de las Mulas. Dat zou zo'n 70 km zijn. Al voor de middag waren we daar. Ook hier was geen camping maar een veldje bij een refuge. Maar wat zouden we al die tijd moeten doen? Na de lunch besloten we door te fietsen. Over de grote stad Leon vonden we geen goed idee. Dus gingen we onder Leon de alternatieve route volgen. Dat is ruim 50 km meer. Maar we zitten in Villar de Mazarife op de hoofdroute. We zitten voor het eerst in een refuge. We delen een 4- persoonskamer met een sympathieke Duitse jonge man. Er is hier in de wijde omgeving geen alternatief. De keuze voor deze plaats heeft ook te maken met morgen. We kunnen dan het hoogste punt van de reis, de Cruz del Ferro, beklimmen en afdalen. En dat is de moeite waard!! Het begint nu wat te regenen maar het is nog 27 graden. We gaan zometeen heerlijk eten. Ik kom daar morgen op terug.?..

Carrion de los Condes - Villar de Mazarife 123 km.

Ikke

Je verhalen gaan meestal over eten,drinken en slapen valt me op.
Hoe is de omgeving? Hoeveel km hebben jullie in de benen? En hoeveel km zijn er nog te fietsen?

Herman Kusters

Ikke,als jezelf kunt tellen weet je het antwoord op jouw vraag. Als je wilt weten hoe de omgeving is is er veel info. ( sweerman ). Het is een persoonlijke weergave van een reis. Een beetje zelfinitiatief zou antwoord kunnen geven op jouw bericht.

Roland

Knap gedaan hoor, ruim 120 km in één dag in de benen. Steentje bij je voor morgen om aan de voet van het IJzeren Kruis te leggen? Veel succes morgen naar het dak van de camino. Ik blijf jullie volgen :-)

Fieke

@ ikke:
Het begint met azijn en het eindigt op zeikerd.
Het is een persoonlijke blog van mijn vader over persoonlijke doelen.
Oordelen/ meningen mag je altijd geven, jammer dat je dit anoniem doet.
Mag ik jou een tip geven:
Lees de verhalen, noteer voor jezelf de km's die ze afleggen, google de plaatsnamen die genoemd worden, dan lijkt het net alsof je er zelf bij bent ;-)

Corry Houwen

Wow, het blijft reuzeleuk om je/jullie te volgen. Voor morgen veel succes bij de beklimming.

Els Schoolderman.

Oh. Morgen naar de cruzo del ferro .leuke klim. Zeker als je een paar Spaanse knapen achter je hebt zitten die er maar niet voorbij kunnen en je ze later aantreft boven bij het kruis. Ze hadden dus stiekem de taxi genomen. Wij hebben er een steen uit de ijssel neer gelegd. Van huis uit mee gesleept. Misschien ligt hij er nog. Piet doe van ons de groeten bij het kruis?

Ymke

Goh Herman, wat heb je vandaag gegeten? (Krijg er al honger van)
Een lekker pilske mag niet ontbreken! #proost