hermankusters.reismee.nl

Heet op de hoogvlakte

Dag 22. Cavia naar Carrion de los Condes.

Soms lopen dingen anders dan gepland. Deze keer geldt dit voor het zelf koken. Dat hebben we dus niet gedaan. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant van de camping.
Een zeer uitgebreide salade als entree, vis en vlees als hoofdgerecht en ijs na. Ook nu ontbrak een glaasje rode wijn niet. We zijn/worden regelmatig culinair verwend.
We hebben vannacht slecht geslapen. We sliepen langs een autobaan en spoor. De hele nacht
was het een geraas van zowel auto's als treinen. We hadden echter geen keuze; er was maar 1 camping. We zijn vanmorgen al om 7 uur aan gereden. We begonnen met een 4 km grindpad met erg veel kuilen en gaten. Ook hadden we nog een 3 tal klimmen van 3 km van 5%. Na Castrojeriz begon het vlakke land. Voor het eerst in 3 weken hadden we de wind mee. En dat scheelt een flinke slok. We zaten soms rond de 30 km op het rechte stuk. In Fromista kwamen we voor het eerst meerdere fietsers uit Nederland tegen. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot boven de 32 graden. De laatste 20 km waren weer een aanslag op onze inmiddels "afgetrainde" body's. Toen we aankwamen in Carrion de los Condes hielden we halt bij het eerste restaurant wat we tegenkwamen. Zoals goede topsporters doen; eerst een heerlijk koud pilsje. Dat is al leeg voor je het weet...dus bestelden we spaghetti bolognese met nog een biertje.... EN DAT GING ERIN ALS ZOETE KOEK.
Nu zitten we op een aardige camping in het dorp. Sib en ik gaan zometeen na de fietsenmaker. Sib zijn achterband toont slijtage en mijn versnellingen werken niet naar behoren.
Kijken of we fietsenmaker kunnen vinden.
Het is nog steeds erg warm en dat dwingt ons tot passiviteit. En dat is goed voor ons na zo'n nacht en slopende etappe. Van auto's en treinen hebben we vannacht zeker geen last.

Cavia - Carrion de los Condes 83 km.

Margot

Superleuk om jullie reis zo te kunnen volgen ? het is echt een hele onderneming .. hitte.. km fietsen over grindpaden... culinair verwend worden... en ga zo maar door. Smakelijk eten, hopelijk beter slapen en morgen uitgerust en op nieuwe banden en versnellingen die soepel werken de reis vervolgen. Groetjes, Margot

Marianne

Hoi Herman,
wat leuk om elke dag je ervaringen te lezen. Prima te volgen allemaal. Nog een mooie tocht verder?‍♀️?☀️☀️?
Groetjes, Thij en Marianne

Os 10

Ha mannen wat een hitte zeg. Hier is het beter, vanmiddag bij Aggie op bezoek geweest lekker gekletst. Ook dat is heerlijk. Jullie fietsen nog maar een stuk het einde nadert. Groetjes os 10 en Jan

Riek

Hoeveel km moeten jullie nog?
Het eindpunt is zeker bijna in zicht!!!!

Inca

Wat een prachtig reisverhaal !! Ik kwam er maar niet toe om naar deze site te gaan, maar wat ontzettend leuk om mee te lezen !!
Heel veel pret, doe het rustig aan, geniet ervan, tot morgen, en bedankt om mee te kunnen genieten !