hermankusters.reismee.nl

De Tierra de Campos

Dag 21. Belorado naar Cavia.

Gisteren was het eten heerlijk. De entree was spaghetti bolognese, het hoofdgerecht was vis, varkensvlees met wat frites en kip met rijst. Het toetje ijs en perziken met slagroom. Dit alles werd vergezeld met een heerlijke rode Rioga wijn. Over de prijs wil ik het niet hebben maar de plaatselijke friettent is niet veel goedkoper. ....
We hebben heerlijk geslapen in onze voortreffelijke bedden. Een 1e klas hotel!!
Vanmorgen om 7 uur het uitgebreide ontbijt en om half 8 fietsten we doodleuk de verkeerde kant op. Na 2 km bergop kwamen we erachter en zijn toch maar omgedraaid.
Het was weer een dag met vele klimmen en valsplat. Het hoogste punt vandaag was La Pedraja en die was 1150 meter hoog. Tegen half 12 kwamen we Burgos binnen. Het was er erg druk. We zaten op een terras op de boulevard langs de Rio Arlazon en duizenden mensen paradeerden langs de terrasjes. Zien en gezien worden!!!! Het was echt geweldig. Jong en oud, gelijk trotse pauwen. Wij konden daar met onze fietsbroek, inclusief zeem, niet tegen op.
Na nog een kort rondje langs de kathedraal en binnenstad verlieten we om 2 uur Burgos. Met een laatste klim van zo'n 3 kilometer tegen 5% - 7% en een temperatuur van 34% gingen we de laatste 20 km in. Daarna heerlijk afdalen. We hebben in Cavia nog lang moeten zoeken naar de camping. Uiteindelijk vonden we die en voldoet helemaal. Er zijn 2 caravans en een camper. Dus erg rustig. Het is nog steeds erg warm maar er waait een heerlijk briesje. We koken vanavond zelf weer ( dat is tenminste de bedoeling ).

Belorado - Cavia 75 km.

Bettine

Ik lees wel dat Fieke dat richtingsgevoel niet van een vreemde heeft ?.
Heel knap Herman , ga zo door ?

Ymke

Hahaha Bettine! Ik dacht het:)
Goed bezig heren!!

Ada

Cavia heb ik niet op het lijstje staan en kom ik ook niet tegen in de atlas.
wel Castrojeritz, is dat de bedoeling voor morgen?
jullie doen het perfect mannen!

Piet versleijen

Houd de moed erin, het is geweldig wat je al gepresteerd hebt.
Succes.

Fieke

Bettine en Ymke
?????

Roland

Bijzonder. De verkeerde kant op fietsen (niemand een GPS bij zich?). En toch fijn, zo'n vast bed met frisse lakens na een uitgebreide douchebeurt, niet dan; ik herken dat! Kom op, na Leon nog een IJzeren Kruis en dan gloort er licht. Veel succes en vooral: veel vrede, eenheid met de natuur en bezinning. Alles sal reg kom, behouden vaart.

Janny

Die 2 km waren toch gewoon even een warming-up ;-) maar het einde komt in zicht voor jullie. En ik blijf ontiegelijk respect hebben voor al die pelgrims die richting Santiago de Compostella gaan of het nu fietsend of lopend is. Heel veel stukken in de brandende zon zonder ook maar een greintje schaduw, ik had de pijp allang aan Maarten gegeven. (zou er niet eens aan beginnen trouwens) Geniet van jullie laatste week.

Groetjes Janny