hermankusters.reismee.nl

Spaanse omstandigheden

Dag 19. Estella naar Navarreta.

Lagen gisteravond iets na 10 uur in bed. Het was nog steeds warm. Ik heb alweer slecht geslapen. Tegen 1 uur kreeg ik een verschrikkelijk pijnlijke krampaanval in mijn linker onderbeen. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Het hield niet op. Lag ik daar in mijn tentje en ik kon geen kant op. Ik had toch, net als de andere avonden, mij goed ingesmeerd met olie.
Ik vreesde voor de gevolgen v.w.b. het fietsen. Gelukkig viel het mee maar ik heb nog steeds een stijve kuit.
Na een onbijt in Estella fietsten we tegen 8 uur aan. Het was al 21 graden en het zou oplopen tot 32 graden. Het was weer een zware dag. Vele heuvels van 7% tot 9% . Gelukkig waren er voldoende dorpen waar we in de schaduw wat konden eten en drinken. We hebben in Viana wat gegeten. Het is een mooie stad. Na de zoveelste heuvel kwamen we in Logrono aan. Een grote stad met veel verkeer en drukte. Dus gauw door. We fietsten over paden in het park, door een recreatiegebied en tenslotte in de wildernis over een onbegaanbare kiezelweg en dat met een steigingpercentage van 12 %. Lopen dus.... En toen zaten we bijna op de autobaan. We hebben het wel gehad voor vandaag. We zitten nu op een camping in Navarreta. Een te dure camping voor hetgeen wordt geboden. Vanavond koken we zelf. Nasi, gemengde salade en pudding. Het zal ons zeker smaken. En nou een koel glas bier!!!!!!

Estella - Navarreta 65 km

Reacties

Reacties

riek

petje af, voor jullie prestaties

Roland

Prachtig Herman c.s.; niet vergeten morgen in Santo Domingo de la Calzada de haan en de kip in de kerk te bezoeken. Met de credential heb je gratis toegang. Succes, we blijven op de hoogte en jullie volgen. Knap gedaan!!

Agnes en Math.

Hallo Herman.
Met verbazing en diepe bewondering lezen wij jou mooie reisverslagen.
Wij vinden dat jullie een prestatie van formaat aan het leveren zijn.
Ondanks de bijbehorende klachten vinden wij dat het erg goed gaat.
Herman de meeste kilometers zijn al achter de rug er komen nog wel wat pittige tochten ,maar wij hebben er het volste vertrouwen in dat de reis voltooid gaat worden.

Herman wij wensenjullie nog heel veel fietsplezier de komende dagen en tot ziens.
Groetjes Agnes en Math.

Linda

Beste Herman en consorten,

Wat een magnifieke prestatie hebben jullie al geleverd.
In het nederig besef verkerend dat om het even welke poging om ons voor te stellen of op zijn minst in te beelden in wat jullie doorstaan, bij voorbaat bestemd is om tekort te schieten.
Nu rest mij niets anders dan jullie heel veel succes te wensen voor de vele kilometers die jullie ongetwijfeld nog zullen afleggen en dat deze laatste kilometers alle veilig zullen zijn.
Chapeau!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!