hermankusters.reismee.nl

Een snikhete dag

Dag 18. Aurizberri naar Estella.

We hebben heerlijk gegeten op de camping. We hadden frites, erwten, vis en kalfsvlees. Als toetje ijs. Om dit goed te verteren hadden we nog een fles rode wijn.
Vanmorgen waren we vroeg op pad omdat het warm zou worden en omdat we 90 km zouden fietsen. Het was zonovergoten. Vanaf de camping ging het meteen omhoog. Drie km tot 6%. Goedemorgen! Daarna gingen we de vallei van Erro in. 20 km omlaag door een prachtig natuurgebied. Bij Artaiz kwamen we uit op de hoofdroute. We gingen als een speer. Toch waren er weer diverse klimmen. En het werd steeds warmer. De combinatie warm en klimmen tegen 7% is geen gelukkige. Tegen 12 uur waren we al in Puenta la Reina. We hebben wat gegeten en gedronken. Het was inmiddels 34 graden en de vraag was of we hier zouden blijven of door zouden gaan naar Estella. Dat was zo'n 20 km. Maar wel met 4 flinke steigingen. We kozen voor het laatste en dat was geen goede keus. Het werd een ware lijdensweg. Het werd nog warmer en er was nauwelijks beschutting. Bovendien waren de terrasjes gesloten. Gelukkig had Lorca een bron waar we water konden krijgen. Gesloopt kwamen we aan in Estella. Eerst even in de schaduw bijkomen met een pilsje en dan door naar de camping. Een goede camping waar we om half 9 kunnen eten en tv kunnen kijken.
Het was een zware dag ( laatste 20 km ). De terugreis is geboekt op 4 juli vanuit Porto.

Aurizberri - Estella 94 km.

Mia

Super Herman .
Ik voel met jullie mee.
Succes en nog genieten maar.

Christine

Top Herman?

Rozé en Loes

????????
Goed bezig mannen!

Ymke

Yesss dus kunnen we de 7e samen een pilske pakken?
Top prestatie heren!

Nol Houwen

Ik heb heel veel waardering voor hetgeen jullie doen.
Als het aan mij zou liggen dan wil ik best wat beroepswielrenners jullie motivatie laten delen.
Geniet verder van de tour die jullie maken en alle goeds wat wenselijk is.
Groot petje af.