hermankusters.reismee.nl

De Pyreneeën in zicht.

Dag 15. St. Vincent-de-Paul naar St. Palais.

We hebben gisteravond zelf gekookt op de camping. Om 8 uur hebben we even naar het voetbal gekeken. Na nog wat nageklets zijn we op tijd naar bed gegaan.
Vanmorgen op tijd op pad. Doordat de L' adour buiten haar oevers was getreden moesten we omrijden. En de Fransen plaatsen een bord met BARREE erop en zoek het verder maar lekker uit. Dat is ons prima gelukt ( denken we ). Na deze puzzel, een kopje koffie en inkopen in een grote supermarkt zaten we toch om half 11 op de route. We hebben gisteren definitief besloten niet over Oloron te fietsen maar over St. Jean Pied de Port. Enige argumenten zijn ongeveer 200 km korter; nostalgie v.w.b. St.Jean en de Oloron-tocht is zwaarder. Ik denk al met al een goed en wijs besluit.
Dat betekende dus dat mijn planning opnieuw moest worden gemaakt. We gaan vandaag tot aan de camping in St. Palais en morgen een makkie naar St. Jean.
Dus na een wat stroeve start volgde de aanloop naar de Pyreneeën. Je kon de bergen in de verte al zien. Je kon wel merken dat we steeds dichterbij kwamen. Heuvels van ruim 2 km
van 6% tot 8% hebben we meerdere gehad. In Caresse wachtte ons een 2e BARREE. De brug over de Gave d'Oloron was er niet meer... Dus na wat omwegen kwamen we weer op de route.
Na nog een paar flinke heuvels kwamen we aan in St. Palais. Bij de Marie hoorden we dat de camping was opgegeven. Een andere camping in de buurt was er niet. Via via kwamen we uiteindelijk terecht in het Franciscanenklooster. Sib en Piet slapen op een kamer en ik heb een kamer voor mijzelf. Er zijn nog een paar meerdere pelgrims. We hebben een keuken, met alles erop en eraan, waar we straks ons potje kunnen "opwarmen".

St.Vincent-de-Paul - St.Palais 75 km.

Tini en Jan

Dag mannen. Mooi en goed bezig. En wordt er ook gelachen? Geniet ervan, doen wij ook op de Hanzestedenroute. Zitten in de buurt van Hamelen. Theuringerwald. Ook wij moeten klimmen, auf und nieder immer wieder. Groetjes van oz Tini en Zwagermans Jan

Piet en riet Versleijen.

Herman, wat een prestatie. Toppie..geniet ervan.succes

Christine

Top Herman?

Jo Erens

Ik wens jullie een hele goede reis, en hou pietje maar op trip.

Janny

Hoi Herman en consorten,

Ik ben qua lezen weer helemaal bij en ben blij dat het allemaal goed gaat en och ff van de route af....je moet maar denken er leiden vele wegen naar Santiago de Compostella en komen doen jullie er toch wel, daar ben ik van overtuigd. Geniet van als het moois wat op jullie pad komt en Buen Camino!

Groetjes Janny